На основу Стручног упутства о организовању такмичења и смотри ученика основне и средње школе, Министарство просвете, науке и технолошког развија доноси Годишњи календар такмичења и смотри основних школа за школску 2017-2018.годину.
NAJBOLJI EDUKATORI SRBIJE 2017. GODINE
Udruženje „Živojin Mišić“ iz Beograda, realizuje, već četvrtu godinu zaredom, projekat „NAJBOLJI EDUKATORI SRBIJE“ sa ciljem da ohrabri, motiviše i nagradi edukatore koji prave razliku u svom poslu i koji sa učenicima postižu izvanredne rezultate. Žele da isticanjem najboljih skrenu pažnju na prave vrednosti u nastavi i da ostalima daju primer ili ideju čemu treba da teže.
Svake godine, počev od 2014. godine bira se i nagrađuje između 10 i 20 učitelja, nastavnika i profesora osnovnih i srednjih škola u Srbiji.
Potencijalne najbolje edukatore mogu prijaviti učenici, roditelji ili kolege, preko prijavne forme na našem sajtu, a prijave su otvorene u drugoj četvrtini kalendarske godine.
Izbor najboljih edukatora se vrši u nekoliko selekcionih krugova, a objavljivanje najboljih i svečana dodela nagrada se očekuju krajem godine.
Za sve izabrane edukatore obezbeđena je novčana nagrada, čiji veći deo može biti utrošen isključivo na aktivnosti sa učenicima, čime podržavamo njihov rad i poboljšavamo kvalitet i obim njihovih aktivnosti.
Drago nam je da je naša koleginica Tatjana Romanov, učiteljica, izabrana kao jedan, od jedanaest, najboljih edukatora u 2017. godini, u konkurenciji 500 prijavljenih nastavnika iz cele Srbije.
Evo šta su rekli o učiteljici Tanji i njenom radu
Za učiteljicu Tatjanu kažu da je savesna, odgovorna i sistematična. Sama kaže da je od malih nogu želela da bude učitelj. Radi već 20 godina, od toga 6 godina u kombinovanim odeljenjima, 7 godina kao nastavnik srpskog jezika i još 7 godina u razrednoj nastavi. Ova šarenolikost vaspitno – obrazovnog posla omogućila joj je da sagleda različite mogućnosti organizacije nastavnog procesa i stekne iskustvo koje u radu prenosi kao mentor kolegama početnicima. Svih 20 godina radi u maloj seoskoj školi u Uzdinu gde se nastava izvodi dvojezično, na srpskom i na rumunskom jeziku.
Za Tatjanu kažu da je glavni inicijator raznih oblika aktivne nastave, organizator i realizator različitih manifestacija i aktivnosti u školi, čime motiviše kolege i podseća da su timski rad i saradnja važni pokretači u svim projektima.
Ističe da u svom radu uspevaju oni nastavnici koji ne očekuju da inovacije neko od njih zahteva, već da su oni sami inicijatori i nosioci inovacija u nastavi. Njena odeljenja su uglavnom malobrojna, često sa učenicima iz marginalizovanih, romskih i socijalno-ugroženih porodica, kojima je potrebna podrška i rad po izmenjenom i prilagođenom individualnom obrazovnom planu.
U tom cilju, učiteljica Tatjana izvodi ugledni Etno – čas “Bogatstvo različitosti” (https://www.youtube.com/watch?v=8o4QnKe_S2M) čiji je zadatak upoznavanje učenika sa nacionalnim manjinama, njihovim običajima, nošnjom, specifičnom kuhinjom, kao i razvijanje multikulturalnosti i poštovanje različitosti.
Neke od vannastavnih aktivnosti kojima se bavi su likovno-kreativne radionice gde se učenici upoznaju sa različitim načinima likovnog izražavanja; “Mozaik tehnika” u okviru kreativne radionice gde su učenici naučili tehniku mozaik slaganja. “Dobro drvo” čija je problematika projekta značajna radi razvijanja ekološke svesti učenika i upoznavanja sa kreativnom reciklažom. Projekat “Čitalačko srce” koji za cilj ima motivisanje i podsticanje učenika da čitaju što više knjiga, pišu, crtaju, maštaju, da razvijaju ljubav prema književnosti. Sve vannastavne aktivnosti mogu se pogledati na sajtu ovde. http://ossvetigeorgijeuzdin.nasaskola.rs/strana/66/Pocetna-razred-42/
Poslednje tri godine prezentuje primere dobre učiteljske prakse na Saboru učitelja Republike Srbije u Beogradu. Na VIII Metodičkim danima učitelja u Novom Sadu izlagala je svoj rad u kategoriji “Kreativan učitelj”. Član je i delegat škole u lokalnom Udruženju zrenjaninskih učitelja, gde je i realizator stručnih tribina. Ima objavljene radove u elektronskim zbornicima Sabora učitelja i zborniku “Digitalni čas”.
Neki od Tatjaninih objavljenih radova su:
“Samostalni rad učenika u nastavi mlađeg školskoh uzrasta”, Časopis Učitelj (2015)
“Kad te vidim na sokaku”, Pedagoška praksa, Prosvetni pregled (2014)
“Dobro drvo”, Kreativna učionica, Prosvetni pregled (2015)
“Čuvari svetosavlja”, Kreativna učionica, Prosvetni pregled (2016)
“Istraživački projekat”- Tamo, amo, po Vojvodini (2017)
Neke od njenih nagrada i prizanja su sledeće:
Diploma mentoru Tatjani, za osvojenu Specijalnu nagradu za kolektivni rad na likovnom radu / Energija je svuda oko nas (2016)
Diploma mentoru Tatjani, za osvojeno II mesto na literarnom konkursu / Energija je svuda oko nas (2016)
Diploma mentoru Tatjani, za osvojeno I mesto na VI kaligrafskom konkursu/ Svetosavlje i naše doba ( 2017)
Diploma “U čast učitelju 2” za učestvovanje na Međunarodnom učiteljskom konkursu (2017)
Pogledajte:
http://zivojinmisic.rs/dodeljena-su-priznanja-najboljim-edukatorima-srbije-2017-godine/
http://zivojinmisic.rs/najbolji-edukatori-srbije-2017/
Festivalul de teatru pentru copii și tineret „ Arlechin“ 2017
Cea de-a patra ediție a Festivalul de teatru în limba română pentru copii și tineret „ Arlechin“ 2017, a avut loc la Torac, pe data de 28 octombrie. Acest festival a fost organizat de către Asociația Culturală „Copii din Torac“ și sprijinit de către: Consiliul Național al Minorității Naționale Române din Serbia și Ministerul Culturii și informării al Republicii Serbia.
Acest festival a adunat iubitori ai cuvântului rostit la diferite categorii: poezie clasică pentru copii de grădiniță, copii de clasa I –IV, copii din clasele V-VIII și școli medii. O altă categorie o prezintă poezia în grai bănățean, apoi monologul. Categoria teatru scurt desigur este categoria cea mai interesantă.
De la Școala generală „ Sfântul Gheorghe“ din Uzdin au participat și au cucerit premii următorii elevi:
1. Poezie clasică:
Categoria elevilor I – IV :
· Cristina Neda (III) cu poezia „ Cântec“ de George Coșbuc, mentor – Irina Lința.
· Inesa Maria Neda (II), cu poezia „ Zdreanță“ de Tudor Arghezi, mentor – Florina Mioc, a cucerit locul doi.
Categoria elevilor V-VIII:
· Bianca Bălan (V), cu poezia „ Balada unui greier mic“ de George Topârceanu, mentor – Elena Cojocar, a cucerit locul doi.
· Laureana Almăjan (VIII) cu poezia „ Prințul Miorlau“ de Nina Cassian, mentor – Elena Cojocar,a cucerit locul întâi.
2. La categoria de rostire frumoasă a poeziilor în grai bănățean, au evoluat:
· Magdalena Spăriosu (II) cu poezia „ Baba de martie“ de Gabriela Berculean, mentor – Florina Mioc, care a cucerit locul întâi.
· Valentina Dalea, cu poezia „ Tata Niță cu motoru“ de Ionel Stoiț, mentor – Elena Cojocar și locul doi.
3. Teatrul școlar – trupa de teatru instruită de Elena Cojocar, a evoluat cu obiceiul ursitorilor, scrisă în grai bănățean tot de Elena Cojocar și a cucerit locul doi și premiu pentru scenariu. Au evoluat:§ Valentina Dalea în rolul soacrei (Părăschia) și cea mai bună actriță de la festival.
§ Melisa Măran în rolul povestitorului§ Laureana Almăjan (muma)– baba bătrân㧠Cristina Motorojescu (Săveta) – nora
§ Livius Iosipovici (Pătru) – soțul Săvetei și tatăl copilului
§ Andrea Oalge – băicuța§ Leona Puia – vecina
§ Cristofer Neda – copilul din vecini
Elevii au venit încântați de la acest festival, iar părinții au mers și au ajutat la buna desfășurare și organizare a copiilor. Pe lângă părinți, cu ei au mers: Elena Cojocar, Florina Mioc și Aneta Măran Miclea, cadre didactice.
Obeležavanje Međunarodnog dana tolerancije
Širom sveta 16. novembar obeležava se kao Međunarodni dan tolerancije.Prema Deklaraciji tolerancija je prihvatanje činjenice da su lјudi prirodno različita bića po izgledu, govoru, položaju, ponašanju i vrednostima i da kao takvi imaju pravo da žive i budu to što jesu.
Tolerancija je poštovanje, prihvatanje i uvažavanje bogatstva različitosti. Ona je zasnovana na znanju, otvorenosti, komunikaciji i slobodi mišlјenja. Tolerancija nije dobrodušnost ili popustlјivost. Ona je zasnovana na poštovanju i prihvatanju osnovnih lјudskih prava i sloboda.
Tolerancija ne znači da je svima sve dozvolјeno, već da svi imaju ista prava. Tolerancija ne znači kršenje osnovnih društvenih vrednosti niti nametanje svojih uverenja drugima. Biti tolerantan ne znači tolerisanje socijalnih nepravdi ili odbacivanje tuđih uverenja. To znači biti slobodan, držati se svojih uverenja i prihvatiti da se i drugi drže svojih.
Tog dana i te nedelje obeležili smo ovaj dan u našoj školi brojnim aktivnostima. Održan je ogledni čas srpskog kao nematernjeg jezika gde smo porazgovarali o ovoj temi, a zatim su učenici V1 i VI1 razreda dramatizovali tekst Čas brige o deci koju su pripremali na časovima dodatne nastave. Nakon toga je dat zadatak svim učenicima da napišu šta za njih predstavlja tolerancija.
Takođe, jedna od aktivnosti je bila i realizacija radionica na temu tolerancije. Psiholog škole je pripremio material i podelio odeljenjskim starešinama. Učenici nižih razreda su radionicu imali 16. novembra, a učenici viših razreda tokom cele nedelje, u zavisnosti od toga kada su imali čas odeljenjskog starešinstva. Radionice su bile prilagođene uzrastu učenika.
Na ovaj dan smo uredili jedan panoa sa radovima učenika. Učenici IV-1 I III-IV-2 pripremili su poruke, odnosno primere tolerantnog ponašanja. Na času prvo se pričalo o toleranciji, šta ona znači, zbog čega je značajna itd. Zatim su učenici na papirićima napisali primere tolerantnog ponašanja iz svog ličnog iskustva. Na času građanskog vaspitanja psiholog škole sa učenicima VI-2, VII-2 I VIII-2 pripremio je material za pano. Učenici su bili aktivni i primetilo se da im je ova tema zanimljiva.
Cilj ovih mnogobrojnih aktivnosti je bio da učenici izgrade sopstvenu toleranciju i strpljenje i da saosećanjem povećaju toleranciju.
Izveštaj napisale: psiholog Aneta Pejić i prof. srpskog kao nematernjeg Miroslava Kostić
Na Sajmu nauke u Kovačici
Sa ciljem popularizacije nauke među decom i mladima u osnovnoj školi „Mlada pokolenja“ u Kovačici je 9. novembra po prvi put organizovan Festival nauke. Prikazani su: vatreni tornado, Teslin transformator, Rubensonova cev, optička klupa, Faradejov kavez i druge zanimljivosti. To su samo neki od ogleda koji su prikazani deci na prvom Festivalu nauke, organizovanom od strane OŠ „Mlada pokolenja“ iz Kovačice i Društva fizičara iz Pančeva, u okviru projekta „Dođoh, videh, naučih“, finansiran od strane Pokrajinskog sekretarijata za sport i omladinu.
Prezenteri su bili studenti sa Fizičkog fakulteta u Beogradu i polaznici Centra za talente iz Pančeva, koji su došli sa svojom opremom i prikazali eksperimente koji obuhvataju gradivo iz šestog, sedmog i osmog razreda, kao što je optika, mehanika, dinamika,svetlosnih i toplotnih pojava. Učestvovali su i učenici domaćina sa manjim, ali primamljivim eksperimentima.
Ovakav vid edukacije se pokazao kao veoma zanimljiv i uspešan, nešto što se pamti i što treba da zaživi kao jedna potreba približavanja nauke deci. Ove godine je fizika, a sledećih godina, neki drugi predmeti kao što su: hemija, biologija, geografija...
Jedan deo zainteresovanih učenika za fiziku, preciznije sedamnaestoro, bio je prisutan na festivalu i uz objašnjenja nastavnice fizike, Marije Spariosu, uživali u prezentacijama ovih mladih ljudi. Sa njima je bila i razredni starešina VIII1, Elena Kožokar.
Izveštaj pripremila Elena Kožokar
ИЗЛОЖБА „ ЈЕСЕЊИ МОЗАИК“
Најшареније годишње доба боји природу пастелним бојама, надахњује и инспирише . Као „горда царица и бајна, на пољу јесен стоји...“ стихови су који на најбољи начин описују богатство и раскош јесени. Подстакнути шаренилом јесењих боја, осмислили смо истраживачки задатак, на нивоу школе, у складу са активностима Школског развојног плана, који предвиђа реализацију инегративно-корелативних активности у виду изложби и пројеката.
„Јесењи мозаик“ је настао тимским радом свих учитеља, наставника и ученика наше школе, од I до VIII разреда, у складу са узрастом, афинитетима и могућностима сваког ученика. Нижи разреди креирали су интересантне мозаик-радове и продукте од јесењих плодова, различитог зрневља и семенки, ликовне радове од лишћа и осмислили паное са темом јесени.
Виши разреди показали су да су добри истраживачи. Јесен је била главни мотив свих садржаја који су инегративно повезани и имплементирани у целокупан пројекат. Математичари су осмислили задатке са јесењим појмовима. На часовима српског и румунског језика ученици су читали и писали стихови и прозне текстове о јесени. Чланови еколошке секције открили су нам како се поједине животиње, током јесени, спремају за зиму. Млади историчари су направили интересантан пано о старословенском животу током јесени, а географи нас подсетили зашто постоји зимско рачунање времена. Музика инспиративно дочарава, својим композицијама, расположење у јесен. Ученици VIII разреда, креирале су пано о „Јесењој сонати“.
Богатом јесењом изложбом дечијих радова украсили смо хол наше школе. Креативност, маштовитост и оригиналност красили су све радове, а шароликост боја, уносила радост и ведрину. Доказали смо да је тимски рад главни покретач у успешној реализацији пројеката „Јесењи мозаик“. Уживајте у фотографијама.
извештај написала: Татјана Романов
Poseta Sajmu knjiga i Botaničkoj bašti
Svakog oktobra učenici i nastavnici jedva čekaju Sajam knjiga, kao i posetu nekoj znamenitosti u Beogradu. Ove godine je bia velika zainteresovanost za posetu 62.Međunarodnom beogradskom sajmu knjiga koji je trajao od 22.oktobra do 29.oktobra. Posetili smo Sajam u sredu, 25.oktobra 2017.godine. Učenici i nastavnici su imali priliku da osim kupovine knjiga po sniženim cenama raznih izdavačkih kuća pogledaju izložbe i upoznaju se sa omiljenim piscima. Primećeno je da su učenici kupovali osim lektira i knjige tinejdžerki, koje su poslednjih godina veoma popularne. Kultura čitanja nikada ne izlazi iz mode, a naši učenici su uživali šetajući Sajmom i slikajući se sa njima omiljenim poznatim ličnostima.
Nakon Sajma knjiga, uputili smo se ka Botaničkoj bašti. Tamo su nas čekala dva vodiča, a nakon kupljenih ulaznica podeljeni smo u dve grupe. Ono što je veoma zanimljivo je to što su učenici aktivno učestvovali u razgovoru sa vodičima. Ove godine smo posetili i staklenik, koji nismo videli do ove godine jer je bio u rekonstrukciji. Kao i svaki put, učenicima je bio najzanimljiviji Japanski vrt, kao i drevne priče o japanskoj kulturi. Pred sam kraj posete, učenici su kupovali suvenire, kao i cveće koje su kasnije presadili u veće saksije.
Ovaj dan je bio veoma ispunjen, jer pored kulture čitanja, pokazali su i zainteresovanost za botaniku, što je u današnje vreme, u sferi kompjutera i pametnih telefona, veoma pohvalno.
Nastavnicci koji su posetili Sajam knjiga i Botaničku basti su Kostanca Đolović, Romanca Lupulesku, Viorika Krecu, Marija Trajković, Marija Spariosu, Tatjana Romanov, Novica Trajković, Todor Ramjanc, Valentina Dalea, Branislav Todjer i psiholog Aneta Pejić.
Izveštaj napisala Marija Trajković
Dečja nedelja:
„Gradimo mostove među generacijama - za radost svakog deteta“
Svake školske godine deca u našoj školi s radošću dočekuju prvu nedelju oktobra kada se obeležava Dečja nedelja. Ove godine ona se održava pod motom „Gradimo mostove među generacijama - za radost svakog deteta“. Sam moto upućuje na međugeneracijsku solidarnost koja je jedna od vrednosti života svakog deteta u porodici.Istovremeno, na taj način, Dečja nedelja podseća i podržava značaj razmene znanja i iskustva dece sa odraslim i starim članovima društva, kao i razvoj solidarnosti i povezanosti dece u okviru vršnjačkih grupa.
Članovi Učeničkog parlamenta svake godine sa učiteljicom Slađanom Milošević smišljaju i organizuju brojne aktivnosti koje će deca imati u toku ove nedelje. U ponedeljak 2.oktobra nakon održanih časova imali smo sportski dan. Uključeni su bili svi učenici. Sport je veoma važan za pravilan razvoj i zdravlje dece. Učenici I i II razreda takmičili su se u štafetnim igrama u školskom dvorištu. Učenici III i IV razreda su igrali između dve vatre. Dok su učenici viših razreda bili podeljeni u dve grupe, devojčice su igrale odbojku u školskoj sali, a dečaci fudbal na terenu u dvorištu. Vreme je bilo lepo tako da su svi uživali u sportu i sunčanom danu.
Drugog dana Dečje nedelje u jutarnjim časovima organizovala se Dečja pijaca. Deca su se okupila na seoskoj pijaci i na tezge izneli veoma bogatu ponudu. U ovome su im pomogli roditelji, bake, deke...
U sredu 4. oktobra smo nakon održanih časova održali Likovnu koloniju za učenike nižih razreda. Tema je bila: Moj omiljeni lik iz crtanog filma. Izabrani su najlepši radovi koji su izloženi u holu škole. Učenici viših razreda su za to vreme gledali projekciju filma.
Najzanimljiviji dan u Dečjoj nedelji je dan kada učenici zamenjuju sve radnike škole. Ova aktivnost se tradicionalno obeležava u našoj školi i učenici je svake godine s nestrpljenjem dočekuju. To su definitivno iskustva koja će mnogi pamtiti do kraja života.
Poslednjeg dana, u petak, smo pripremili priredbu u čast đaka prvaka koji su tog dana zvanično primljeni u Dečji savez Srbije. Od svojih starijih drugara iz Učeničkog parlamenta su dobili bedž i Dobrodošlicu. Takođe, tog dana smo u organizovali promociju našeg školskog lista „Original“ koji je izašao krajem prošle školske godine. Nakon toga su časopisi podeljeni svim učenicima. Nakon toga su učenici viših razreda imali diskoteku.
Dečja nedelja je svakako jedna od glavnih dešavanja u školskom životu. Sve ove aktivnosti zahtevaju veliki trud, obavezu i organizaciju svih zaposlenih u školi, ali znamo da deca uživaju u ovoj nedelji tako da to nikome ne pada teško.
Izveštaj napisale: Slađana Milošević, prof. razredne nastave i Miroslava Kostić, prof. srpskog kao nematernjeg jezika